Jumat, 23 September 2011

Sejarah Iblis Bapa dari segala Pendusta dan Pembunuh

 59_snake.jpg

 

Saya yakin anda semua setuju bahawa negara kita adalah jahat. Ada yang sangat kuat dan aktif.

Dari Mana mereka berasal? Mengapa?
Alkitab berbicara tentang pemberontakan melawan Allah di Syurga. malaikat pembawa obor yang kuat - Lucifer ingin menjadi sama dengan Allah dan dia berada di syurga, di mana tidak ada yang tahu dosa, menyalahkan Tuhan. Dia berbicara tentang fakta bahawa Allah memerintah satu-satunya kekuatan mutlak, dan karenanya setiap orang harus mendengar dia dari rasa takut.
Yesaya 14,12-14 - Bagaimana anda telah jatuh dari langit, hai semuanya pagi, putera fajar! Anda telah dilemparkan ke bumi, kamu, yang dahulu meletakkan rendah bangsa-bangsa! Anda berkata dalam hati, saya akan naik ke syurga, aku akan mengangkat saya di atas takhta bintang-bintang Allah, aku akan duduk bertahta di atas bukit pertemuan, di ketinggian gunung paling suci. Aku akan naik di atas puncak-puncak awan, aku akan membuat diriku seperti Yang Mahatinggi.

Wahyu Yohanes 12,7-9 - Pertarungan berlaku Syurga: Michael dan malaikat-malaikatnya berperang melawan naga itu. Dan naga berjuang dan malaikat-Nya, tetapi tidak ada yang boleh dilakukan. Langit tidak dijumpai untuk mereka alih-alih, dan naga besar - si ular tua, yang disebut Iblis atau Satan, yang menyesatkan seluruh dunia - digulingkan. Ia dilemparkan ke bumi dan malaikat-Nya adalah mengusir dengan dia.
Lucifer tidak ada iblis dengan tanduk, ini merupakan makhluk yang sangat cerdas. Berbohong di langit, dan berbalik pemberontakan di negara kita dengan penipuan dia membuat manusia pertama Adam dan Hawa.
Kejadian 3,1-5 - yang paling pintar dari semua binatang Gelanggang TUHAN Allah telah dibuat. Dia berkata kepada isterinya: "Adakah Allah tidak akan makan setiap pohon di taman?" Buah pohon-pohon taman yang kita dapat makan, "kata wanita itu ular itu." Tetapi buah pohon di taman Allah berkata, jangan makan itu, tidak akan anda sentuh, jika tidak, anda akan mati. "" Itu perempuan ular berkata: "Anda mati Tapi Tuhan tahu Bahwa ketika pohon makan daripadanya, maka matamu akan terbuka, dan kamu akan menjadi seperti Allah: Kau tahu baik dan jahat."
Rom 5,12 - Dosa datang ke dunia melalui satu dosa manusia dan kematian datang. Kematian kemudian menyebar ke semua manusia kerana semua berdosa.
Wahyu Yohanes 16,14 - Mereka adalah roh syaitan, yang mengadakan tanda dan didasarkan pada raja-raja negara dan di seluruh dunia, untuk mengumpulkan mereka untuk pertempuran hari besar Allah, Yang Mahakuasa.
Sejak itu, Syaitan mengganggu orang dan bangsa-bangsa turun menentang Allah dan satu sama lain. Jika Tuhan tiba menjadi keras, nampaknya berada di hati semua makhluk di alam semesta, ketakutan dan soalan "Lucifer bukan kebenaran?" Evil sebagai pilihan tidak akan dihapuskan. Oleh kerana itu, Allah memberi Iblis waktu untuk mewujudkan. Ketika dia membuat manusia pertama bermula bertindak sebagai kejahatan yang kuat di Bumi kita adalah syaitan dan malaikat-Nya di Bumi digulingkan. Negara ini menjadi sebuah teater untuk seluruh alam semesta.
1 Korintus 4,9 - tampak bagi saya bahawa Allah telah menetapkan kita para Rasul tempat terakhir dalam siri, seperti yang kita dihukum mati telah menjadi tontonan bagi dunia - laki-laki dan malaikat.
Jenayah tidak boleh dimusnahkan oleh keganasan, tetapi harus diatasi dengan sifat Allah cinta dan keadilan.
Galatia 4,4 - Tapi ketika waktu menjadi kenyataan, Allah mengutus Anak-Nya, yang lahir dari seorang perempuan, dilahirkan di bawah undang-undang, untuk menebus mereka yang berada di bawah undang-undang, kita menerima hak Anak Allah.
Yesus - Anak Allah telah menunjukkan kepada dunia watak Sang Pencipta, yang mencintai ciptaan-Nya. Meskipun Payback untuk melanggar undang-undang Allah adalah kematian, Allah mengasihi kita sehingga Ia telah mengaruniakan Anak untuk mati menggantikan kita.
Yoh 3:16 - Kerana Allah begitu mengasihi dunia ini, sehingga Ia telah mengaruniakan Anak-Nya yang tunggal, supaya setiap orang yang percaya kepadaNya tidak binasa, melainkan beroleh hidup yang kekal. Allah tidak mengutus Anak-Nya ke dalam dunia untuk menghakimi dunia, tetapi bahawa dunia melalui dia boleh diselamatkan.
Keajaiban alam semesta: Pencipta mati dalam ciptaan-Nya.
1 Jan 4,9 - Dalam hal ini ia menunjukkan kasih Allah bagi kita bahawa Putra-Nya yang tunggal, maka Allah mengutus ke dunia ini untuk mendapatkan dia menjalani hidup.
Bahkan saat kita berdiri di sini di Bumi, Lucifer yang jahat, tetapi dikalahkan dan hukuman yang menunggu dia. Yesus hanyalah titik awal dan harapan bagi kita semua yang menerima-Nya ke dalam hatiku. Siapa yang membawa kematian Yesus bagi dosa-dosa kita dan dengan demikian menyingkirkan yang jahat, akan dapat kembali kepada Bapa, Sang Pencipta - Allah Cinta.